Ge mig arsenik

”En jättefin debut, en klart lysande stjärna!” Orden är Magnus Utviks, bokrecensent i Gomorron Sverige. Han var mycket entusiastisk över Klara Krantz bok Ge mig arsenik. Fyra av fem stjärnor gav han i betyg.

Ge mig arsenikDet gjorde han rätt i. För Klaras bok är en väldigt fin debut. Om uppväxt och blivande som det så pretentiöst kan heta. Om vänskap, kärlek, svek, skola, ilska, rädsla.

Huvudpersonen byter namn och blir Elsa. Ett geni som ska skriva ROMANEN men som istället skriver dagbok och bidar sin tid. Det är svårt att vara tonåring. Hur ska man göra? Hur ska man leva?

Läs mer om handlingen på Alfabetas hemsida.

Eller strunta i det och läs boken istället.

Nu med en gång.

Sist: jag gissade i inlägget om Patrik Lundbergs Gul utanpå att den boken kommer nomineras till Slangbellan nästa år. Lägger härmed in en gissning även på Klara Krantz och Ge mig arsenik.

/Sofia

8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


