Städdags av Camilla Kuhn

bild-1Jag älskar Camilla Kuhns böcker. Jag älskar hur hon arbetar med färger och jag älskar hennes fulroliga tecknarstil. Hon har i alla sina tidigare böcker berättat roliga små historier med lite text och uttrycksfulla bilder.  Jag och Sofia har faktiskt båda två bloggat om Jonte och flugan som vi tycker mycket om. Så därför blev jag lite besviken när jag läste Städdags. Bilderna är fortfarande en fröjd att se men storyn; hur pappan och sonen i familjen vill smita iväg från lördagsstädningen och lämna den åt mamman och dottern, känns så trist och tråkigt. Det är inte så roligt att mamman när hon upptäcker att pappan och sonen är på väg till simhallen hämnas med att byta deras badkläder till rosablommiga baddräkter. Att se lata pojkar och män i kvinnokläder är inte så roligt längre.  Jag hoppas att nästa bok blir lika bra som Jonte och Flugan och Lös tand

/ Clarisa

bild-2

1 Response to “Städdags av Camilla Kuhn”


  1. 1 Sofia 18, oktober, 2013 kl. 12:10 e m

    Här håller jag med dig in i minsta punkt! Tycker inte det känns särskilt 2013 med det ganska stereotypa upplägget. Även om mamman systern ”vinner” på slutet.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

FLASK-twitter-POSTN

Flaskposten på Facebook


