Vem kommer att dö?

Det är frågan som genomsyrar Ett hål i själen av Kjetil Johnsen, första delen i en serie kallad Tre.

En flicka hittas död av ett ungt nyförälskat par. Paret känner flickan.

Klipp till 21 dagar tidigare.

Fyra vänner: Benedicte, Trine, Nora och Vilde börjar nian. Efter att Nora blivit förlöjligad av deras nya klasslärare bestämmer tjejerna sig för att hämnas.

En ursnygg kille börjar ny i deras klass. Både Benedicte och Nora blir förtjusta.

Och vi som läsare får snabbt veta att den döda flickan är någon av de fyra vännerna.

Det är spännande och samtidigt ruskigt.

Tre böcker har kommit ut  dagsläget och under 2010 kommer ytterligare två.

VARNING: gå inte in på adlibris och läs vad de skriver om kommande delar. Jag gick precis in där för att se när böckerna kommer ut och råkade då av misstag se vem av tjejerna det är som är mördad i adlibris infotext. Asch. Nu blev jag tyvärr lite mindre sugen att läsa de andra delarna. Men det är klart. Jag vet ju fortfarande inte vem som är mördaren eller om tjejerna lyckas hämnas på klassläraren…

/Sofia

3 Svar to “Vem kommer att dö?”


  1. 1 Boktoka 9, januari, 2010 kl. 10:28 f m

    Hej!

    Fyra böcker har kommit ut på svenska hittills:

    Ett hål i själen
    Den farliga kyssen
    Det som kommer att ske
    Flytande i vatten

    I februari kommer del 5 och 6
    Till jord ska du bli
    Den gråtande mördaren

    Och så kommer det säkert två delar till i höst. Jag tror att serien består av tio böcker totalt.

    Men visst är de spännande!? Jag tror jag ska läsa del 3 och 4 snart…

  2. 2 Elin 10, januari, 2010 kl. 10:54 f m

    Jag är aldrig särskilt sugen på att läsa serier där fortsättningarna matas ut på rullande band. Men om den är så spännande som många säger kanske jag borde ge den ett försök, jag saknar faktiskt ungdomsdeckare, det finns alldeles för få bra.
    P.S. Besök gärna min och min kompis bokblogg. http://www.tonarsboken.blogspot.com, tack så jätte mycket för en grym blogg.

  3. 3 Sofia 10, januari, 2010 kl. 1:41 e m

    Boktoka: hej hej! bra uppdaterad info om antal böcker osv! Första boken var absolut spännande men nu när du skriver att det ska bli tio böcker vet jag inte om jag kommer läsa resten… Tappade ju lite sugen när jag såg vem det var som blev mördad. Vi får se, har i alla fall lånat hem del två.

    Elin: Tack för berömmet! Det var kul att höra att du gillar Flaskposten. Och jag kan säga detsamma till dig: Tonårsboken är en väldigt bra, fin och intressant blogg. Jag brukar vara inne där och läsa era boktips (men är dålig på att kommentera).

    jag blir inte heller så sugen på att läsa böcker som, som du skriver matas ut på rullande band. Men jag tycker absolut att du ska testa läsa första boken. Om du gör det vore det kul att läsa vad du tycker om den!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

Flaskposten på Facebook