Månen deppar och orkar inte lysa

Bland stjärnor, moln och planeter bor MÅNEN.

Tycker man om månen ska man hålla utkik, inte bara uppåt himlen utan även inåt bokhyllorna! Där har jag hittat en ny jättefin bilderbok om Månen med text av Joar Tiberg och bilder av Anna HöglundMånen blev rädd

Boken berättar om när Månen blev ledsen och inte ville lysa mer. Inte orkade susa genom molnen som vanligt mer, och blev rädd för att gå upp på natten i mörkret.

Följ med Månen på färden från grön drömmig tunnelbaneresa till besök hos småstjärnorna och deras gråtskola där Månen lär sig att

– Man får vara rädd

– Det är inte  farligt att vara rädd

– Man kan vara glad och ledsen på samma gång

Så fin MÅNBOK!

/FlaskpostenJohanna

3 Svar to “Månen deppar och orkar inte lysa”


  1. 1 FlaskpostenSofia 15, juni, 2010 kl. 6:34 e m

    den här har jag velat läsa och nu vill jag det ännu mer. Verkar underbart fin!

  2. 2 Pia/Barnboksnätet 16, juni, 2010 kl. 10:54 f m

    Den låter väldigt fin, omslagsillustrationen är ju underbar.
    Hej från Pia/Bbn

  3. 3 Johanna 17, juni, 2010 kl. 8:06 f m

    Ja boken är verkligen lysande :)! Omslagsbilden som jag valde är inte den som är på framsidan av min bok, men jag tyckte att den här var vassare! Undrar om det har kommit ut två olika tryck eller om det här är ett kasserat omslag, mycket synd i så fall.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

Flaskposten på Facebook