Tryck, klappa och blås – vad händer på nästa sida?

Här kommer ett tips om en bok som inte bara är en bok att läsa från pärm till pärm. Den vill samtidigt att du som läsare blåser, klappar i händerna, trycker på prickar och skakar boken.

Hervé Tullet har skapat en interaktiv bok där läsaren får små uppdrag. Både Flaskposten-J och jag själv tyckte att idén är riktigt rolig och vi roade oss båda med boken.

Framsidan tycker jag är genial. Den är helt vit, den blåa ramen har jag själv lagt till för att inte boken skulle försvinna helt i bakgrunden med tre prickar och så titeln: En bok. Enkelt men samtidigt roligt. Jag tycker boken sticker ut i mängden av alla myllrande och färgglada bilderböcker.

Samt som sagt, det är skoj att genomföra uppdragen för att se vad som händer på nästa uppslag. Jag längtar tills jag får läsa boken för ett barn!

/Sofia


8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

Flaskposten på Facebook