Internationella bokveckan

1960 De olympiska vinterspelen hålls i Squaw Valley i närheten av Lake Tahoe.

Den här veckan är det visst internationell bokvecka. Man ska ta den bok som ligger närmast, slå upp sidan 52 och skriva mening 5 i sin status. Nämn inte titeln på boken.

Den här övningen florerar egentligen på Facebook men jag tänkte att det kunde bli ett kul inlägg här. Njaa.. min bok som ligger närmast bidrog inte med något särskilt spännande citat. Men man skulle kunna kalla det allmänbildande.

Min näst närmaste bok:

Make it easy, then.

Vilket citat får du?

Uppdatering: det känns tråkigt att inte skriva vilka titlar citaten är från. Mina böcker är Kalifornien (Första klass reseguider) och Jellicoe Road av Melina Marchetta.

/Sofia

4 Svar to “Internationella bokveckan”


  1. 1 mia göranson 30, april, 2011 kl. 3:44 e m

    Den första brygden är tjock och intas av gästerna som en efter en smuttar litegrann av det gemensamma kärlet.

    ur Te av Hattie Ellis

    🙂

  2. 2 Clara 1, maj, 2011 kl. 9:19 f m

    Vilken kul grej!
    Okej, boken närmast mig. Då blir det:

    ”Du är en sån bitch ibland, Alice.”

    Inte så jättebra men ja, ja!

    Jättefin blogg förresten, läser den varje dag 🙂
    Tar och skriver ett inlägg på min egen blogg också, om detta!

  3. 3 Sofia 1, maj, 2011 kl. 9:39 f m

    Vad roligt att läsa era citat!

    Mia: ditt citat var jätteroligt. Kul att du skrev vilken bok det var från annars hade jag nog undrat länge : )

    Clara: jodå. Från Sanningen om Alice gissar jag. Tack för berömmet, det blir jag (vi) jätteglad för. Skriv ett inlägg du också så får vi se vilka citat som dyker upp där.

    Nu ska jag kolla in era båda bloggar!

  4. 4 Clara 1, maj, 2011 kl. 10:12 f m

    Hej!
    Alldeles rätt, från Sanningen om Alice 🙂


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

Flaskposten på Facebook