Det här vill ni veta!!

HALLÅ HALLÅ, alla därute! Nu har jag läst två fina böcker om kärlek och vänskap: Vad mina vänner inte vet och Vad min flickvän inte vet av Sonya Sones.

Det populära tjejen Sophie har allt: en snygg kille och bra vänner. Den opopulära och mobbade killen Murphy har inget. Såklart blir de kära i varandra och problem uppstår för givetvis börjar alla mobba Sophie för att hon nu är tillsammans med världens största tönt. Har ni läst upplägget tidigare? Förmodligen har ni det men här har vi två böcker i ämnet som ändå sticker ut och som är riktiga slukarböcker.

Det som gör böckerna lite speciella är att de är skrivna i diktform. Tillsammans bildar dikterna en fin kärleksberättelse men de funkar även att läsa var för sig.

Besök Sonya Sones hemsida.

/Sofia

3 Svar to “Det här vill ni veta!!”


  1. 1 Helena 9, april, 2010 kl. 8:56 f m

    Det låter väldigt spännande tycker jag -särskilt det där med formen. Det finns inte nog med läsinspirerande poesi för barn och ungdomar idag. Det här verkar ju vara ett bra exempel på hur det kan funka.

  2. 2 Johanna 9, april, 2010 kl. 12:06 e m

    oh, jag håller precis på i del 1, gillar formen mycket, perfekt att dyka in i och ut ur på bussen och tunnelbanan med alla avbrott som blir där 🙂

  3. 3 Sofia 9, april, 2010 kl. 10:26 e m

    Helena: håller med! Det är roligt när det kommer något annorlunda och som kan öppna upp ögonen för poesi.

    Johanna: roligt! då får du återkomma när du läst klart boken och säga vad du tycker.


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

Flaskposten på Facebook