Prassel prassel, innanför julklappspappret…

ÖnskelistaHär kommer min utlovade lista med tips på böcker med mera att antingen skriva in på önskelistan eller slå in och lägga under granen: Johannas JULKLAPPSLISTA

 

Själv har jag ett litet konstigt bokproblem. Jag vill gärna ha mina absoluta barnboksfavoriter hemma i egna bokhyllan och inte bara på biblioteket, men här kommer det kluriga – jag tycker att de blir så himla fina med biblioteksinbindningen nuförtiden, liksom lite mattare och mycket snyggare än med vanligt glansigt bilderboksomslag. Jag vet det är helt onödigt, hemma hos mig behöver de inte tåla tuff behandling och många lån, men åh så fint det vore! Visst har jag blivit biblioteksskadad?! 🙂

/Johanna

2 Svar to “Prassel prassel, innanför julklappspappret…”


  1. 1 Maria 2, december, 2008 kl. 8:22 f m

    JA! Totalt biblioteksskadad. Ryggarna på de biblioteksbundna böckerna är ju jättetråkiga! Och det är ju nästan bara ryggarna man ser i bokhyllan. Nej, köp de ”riktiga”. 🙂

  2. 2 flaskpostenJohanna 2, december, 2008 kl. 9:15 f m

    Åh du har en jättebra poäng där! Nu ska jag inte tänka på den här dumma fixeringen mer 🙂 och det är skönt för jag vet ju inte ens om man kan beställa biblioteksband som privatperson, men nu kan jag släppa det.

    Fast jag tycker att man skulle kunna få välja när man beställer böcker om man vill ha dem med glansigt eller matt omslag, sådär som man kan välja fotopapper när man framkallar kort. Det här är nördigt, men det finns en fotopapperssort som heter Pearl som jag definitivt skulle välja på alla mina böcker i så fall 🙂 Jaja, vad är en bal i bokhyllan…


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

Flaskposten på Facebook