Sportlovsextra! Vildingar och monster

Sportlov

Nästa vecka är det sportlov här i Vaxholm eller VILDING- och MONSTER-lov kanske man skulle kunna säga, i allafall på biblioteket…

På tisdag 2 mars kl. 10.00 och 14.00 blir det ”Till vildingarnas land” – bildbandsföreställning där alla som kommer har chansen att själva få bli vildingar med masker…  Det är alltså inte den bioaktuella filmen som kommer att visas utan bilderboksklassikern!

Dessutom håller jag som bäst på och sätter ihop en klurig MONSTER-TÄVLING som man ska kunna vara med i under hela veckan med chans att vinna bokpriser och Monster-memoryspel!

Tänkte även ta monster-tillfället i akt och passa på att tipsa om en rolig och lite annorlunda monsterbok som jag hittat när jag fixat med tävlingen.

Får jag presentera min nya favorit bland monsterböcker:

SOPNEDGASTEN och andra moderna monster skriven av Andreas Palmaer och fylld med härliga monsterbilder av Per Gustavsson.

Det här är en bilderbok som jag tror att både barn och vuxna kan rysa och fnissa lika mycket som jag åt! Vad sägs till exempel om att få lära känna Ola Tola som bor i toaletten, El-Ak som försöker gnistra sig ut genom kontakthålen i väggen och minimonstret Brrr! som flyttat in i brödrosten för att slippa frysa?!

Här finns dessutom förklaringen till en del mysterier hemma som att ett rum plötsligt blivit alldeles superstökigt bara man vänder sig om.

Kort sagt, kolla in SOPNEDGASTEN och lär känna alla de monstren som inte håller till i gamla kråkslott, utan i ett skrymsle väldigt nära dig!

/Flaskposten-Johanna

2 Svar to “Sportlovsextra! Vildingar och monster”


  1. 1 Sofia 27, februari, 2010 kl. 3:44 e m

    jag vill komma till Vaxholm och fira sportlov!

  2. 2 Johanna 28, februari, 2010 kl. 8:36 f m

    Ja kom och bli en vilding :)!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

Flaskposten på Facebook