Fina priset Slangbellan – de nominerade är:

Slangbellan delas ut av Författarförbundets barn- och ungdomssektion (BUS) till årets bästa svenska debutant. Det är ett av mina favoritpris just för att det uppmärksammar debutanter. Här på Flaskposten har vi under några år rapporterat från den festliga prisutdelningen, på vår facebook-sida kan du se fotografier från åren som gått.

Av de nominerade i år har vi skrivit om Jenny Jägerfelds Här ligger jag och blöder och Joar Tibergs Månen blev rädd, klicka och läs om du är nyfiken på vad vi tyckte.

Respekt av Inti Chavez Perez har jag läst lite i på jobbet och tycker att den verkar väldigt bra men kanske framför allt viktig!

Så av de tre nominerade i år tycker jag att alla är värdiga vinnare. Om jag har någon favorit måste jag fundera lite på. Vilken är din? Den 10 mars får vi veta vem som är vinnaren.

/Sofia

4 Svar to “Fina priset Slangbellan – de nominerade är:”


  1. 1 Johanna 12, januari, 2011 kl. 6:05 e m

    oh hurra, fina böcker med chans på slangbellan! Fast nu ska jag spana in Respekt lite närmare…

  2. 2 FlaskpostenSofia 13, januari, 2011 kl. 7:20 e m

    Visst är det! Blir svårt att välja favorit. Du har väl bokat in den 10/3 i din kalender??

  3. 3 FlaskpostenJohanna 14, januari, 2011 kl. 10:31 f m

    Självfallet! Almanackan är Slangbellad!

  4. 4 lena kjersén edman 20, januari, 2011 kl. 10:26 f m

    Hurra! På Littfest 2011
    i Umeå
    17. 18. 19 mars
    ska jag intervjua Augustprisvinnaren Jenny Jägerfeld
    Det ska bli så KUL eftersom jag tycker så mycket om de två böcker som hon hittills har skrivit. (Den första boken gavs ut som en bok för vuxna, det är därför Jenny kan vara med och konkurrera om Slangbellan.)

    KOM till Littfest i Umeå.
    Den festen är känd för att vara ändå roligare – och mindre kommersiell – än bokmässan i Göteborg!

    I år handlar det mycket om serier.
    Och om ungdomslitteratur!


Comments are currently closed.



8 år med Flaskposten

Flaskpostflaskan

Flaskposten på Facebook